Skip to the content

PLANLÆG DIT DRØMMEBRYLLUP 

Hotel Fårup arrangerer hvert år drømmebryllupper for mange par, der begynder deres liv sammen med en stor fest i vores dejlige rammer. Selvom vi meget gerne hjælper jer med at planlægge alle detaljerne, er det godt, hvis I inden har overvejet, hvilken fest I gerne vil have. Få her de bedste tips til at få det bryllup, I aldrig glemmer.

Stars
1. VÆLG ET STED MED DEN RIGTIGE STEMNING 

Forestil jer hvilken stemning I ønsker til jeres bryllup, og undersøg, hvilke steder der måske kan matche jeres drømme og ønsker og passer til det, I forestiller jer. Skal stemningen og maden være rustik og hyggelig? Drømmer du om elegance og stil? Eller er du mere til det minimalistiske? Tænk også på, at et for stort lokale i forhold til gæsteantal, kan virke dræbende for stemningen til en fest. Omvendt skal der selvfølgelig være plads nok, så gæsterne føler, at de kan bevæge sig frit. Hovedregelen er dog: hellere for småt end for stort.

 

2. FIND ET STED, DER PASSER TIL PRISEN 

Læg et budget og sæt jer nøje ind i, hvad tingene koster. Vælger I et telt i jeres have kan det faktisk hurtigt blive dyrere end at leje et lokale eller et hotel. Book i god tid. Mange af de populære steder er booket år frem i tiden i bryllupssæsonen mellem maj og august. Så skynd dig at booke, hvis du har et helt bestemt sted i tankerne.

 

3. HVAD SKAL GÆSTERNE SPISE? 

Maden og location hænger sammen, da mange bryllupsarrangører og hoteller har deres eget køkken og menu. Husk, at gæsterne er sultne, hvis vielsen er om eftermiddagen, og at det derfor er godt at servere en let snack, når gæsterne ankommer til festen.

 

4. KAGE ELLER IKKE KAGE

Traditionen med bryllupskage, som brudeparret skærer ud sammen er hyggelig og sjov. Men i dag er der mange brudepar, der vælger kagen fra på grund af prisen. En flot konditorbagt bryllupskage er dyr, og måske kan I overveje en anden løsning og bruge pengene bedre. Tag en snak med kokken på hotellet eller det sted, I skal holde festen.

 

5. LAV REGLER FOR PRIVATE FOTOS

I fortryder det ikke, hvis I hyrer en professionel bryllupsfotograf. Billederne bliver et minde for livet om den vigtigste dag, og derfor er det kedeligt med uskarpe billeder, dårlig teknik og vinkler, hvis det er onkel Børge, der leger fotograf. Det er en god ide at tage billeder af gæsterne, når de parvis forlader kirken. Også det traditionelle gruppefoto af familien på begge sider er sjove at have - måske ikke i morgen, men om mange år. En idé er også at bede gæsterne tagge jer med med jeres særlige hashtag som fx #SimonogCamillasbryllup, når de poster billeder på deres instagram profiler. I kan også sagtens bede gæsterne beholde mobilerne i lommen, hvis I synes, det er vigtigere, at de er til stede lige nu og her – og at I har en fotograf, der tager billeder, der senere bliver delt.

 

6. ERSTAT RIS MED ROSER

Bed gæsterne undlade at kaste med ris ved kirken, da fuglene kan dø af at spise dem. Alternativt kan man kaste med fuglefrø, der ligesom ris kan arrangeres i de traditionelle små tylposer lukket med silkebånd. Man kan også kaste med rosenblade. Fyld et par smukke kurve med blade og få kirkens personale til at hjælpe gæsterne med at tage en håndfuld på vej ud af kirken.

 

7. STYLING AF LOKALET

Holder du din bryllupsfest på Hotel Fårup har vi masser af ideer til styling af bryllupslokalet, så det passer til dine ideer og ønsker til farver osv. Stylingen af lokalet er afgørende for stemningen til festen, og der skal selvfølgelig både blomster på bordene og lys i stagerne. Stylingen kan for mange næsten være vigtigere end maden, og det er forståeligt, for den stemning, gæsterne oplever, når de træder ind i lokalet, sætter tonen for resten af aftenen.

 

8. VÆLG DJ ELLER LEVENDE MUSIK

Det er en god idé at hyre et band eller en DJ til at spille op til dansen efter middagen. Musikken er helt afgørende for feststemningen og jeres medbragte anlæg eller en nok så god playliste på mobilen kan ikke erstatte rigtig musik på ordentligt lydudstyr. Husk at der oftest både er unge og ældre med til jeres bryllup – og forskellige generationer har forskellig musiksmag, så vælg musik der går på tværs af generationer og som lokker alle ud på dansegulvet til den lyse morgen.

 

9. LAV EN GENNEMTÆNKT BORDPLAN

Vælg måske langborde frem for de mere formelle runde borde – det giver ofte en mere sammenhængende og sammentømret fest. Ved runde kan man tale med sine to sidemænd, men man kan ikke høre, hvad der foregår ved de andre borde, og I risikerer, at nogle borde er mere festlige end andre. Bordplanen er et helt kapitel for sig. Overvej om strategien skal være at sætte par sammen eller at splitte par. Hver strategi har sine fordele. Overvej også nøje, om I har særlige gæster, der skal tages ekstra hensyn til – fx gæster gangbesværede, der skal sidde tættere på toiletterne eller andet.

 

10. BRUNCH DAGEN DERPÅ

I kan forlænge festen med en brunch dagen derpå, hvor gæsterne atter mødes med de nygifte og ser når gaverne åbnes. Holder du din bryllupsfest på Hotel Fårup, stiller vi selvfølgelig værelser til rådighed for jeres gæster, så de kan feste til sent og overnatte i en dejlig seng, når festen slutter i de sene nattetimer. Om morgenen er vi klar med den dejligste brunch og kaffe til de trætte gæster.

Stars

BRUG FOR HJÆLP TIL DRØMMEBRYLLUPPET?

Har du brug for sparring og hjælp til, hvordan du bedst stabler dit drømmebryllup på benene? På Hotel Fårup har vi års erfaring med at skabe de perfekte rammer for den store dag. 

Vi står klar til at hjælpe dig. Kontakt os og få en snak om mulighederne på telefon 9673 9212 eller mail bc@faarup.dk