LAV EN HUSKELISTE TIL JERES BRYLLUPSFEST

Sidst opdateret d. 16. februar 2023

Når I skal planlægge jeres bryllup, er der overraskende mange praktiske ting, I skal tage stilling til og huske. I skal have aftaler med præsten på plads, tøj, gæster, mad og lokaler skal planlægges. Bryllupsplanlægning har det med at vokse undervejs, og uanset om I vælger at holde en mindre fest eller det helt store brag, kan I godt forberede jer på en anseelig huskeliste.

På Hotel Fårup hjælper vi hellere end gerne med overblikket over jeres livs fest. Vi råder alle vores brudepar til at lave en udførlig huskeliste, hvor man skriver alle de opgaver ned, som skal løses før og efter brylluppet. Opdel måske huskelisten i ’Opgave, ansvarlig, beskrivelse og deadline’ – så er det nemmere at styre.

Når I har helt styr på opgaverne, får I en bedre om mindre stressende periode op til brylluppet, I undgår ærgerlige hovsaløsninger, og dermed har I mere overskud til at glæde jer. Bryllupsplanlægning skal være hyggeligt – ikke stressende.

INSPIRATION OG IDÈER

Brug os som sparringspartner og få maksimalt udbytte af dit arrangement - start dialogen her

Salgschef, Bettina Christensen - 96 73 92 12 / bc@faarup.dk

VÆR I GOD TID MED JERES BRYLLUPSFORBEREDELSE

Det er en super god idé at klare alt det, der kan klares på forhånd i god tid. Book også alt det der skal bookes på forhånd så tidligt i processen som muligt – der er nemlig rift om de gode fotografer, lokaler og bands.

De fleste vælger at placere deres drømmebryllup om foråret og sommeren. Derfor er mange hoteller og lokaler fuld bookede flere år frem i disse sæsoner. Husk derfor, at I måske allerede bør booke jeres lokale et år eller mere før jeres bryllup.

Har I særlige ønsker til rådhuset, kirken eller præsten, er det også vigtigt, at I kontakter personalet i kirken eller på rådhuset i god tid og får aftalt det praktiske. Send også jeres ægteskabserklæring af sted så snart som muligt.

Det kan være en god idé at involvere venner eller familie i bryllupsplanlægningen. De bedste rådgivere i den proces, er venner eller familie, der selv er blevet gift for nyligt og ved, hvad det hele handler om. Når de har det hele i frisk erindring, kan de øse af deres dyrebare erfaring og hjælpe jer med ikke at glemme noget. Vælg tidligt, hvem der skal være toastmaster, gavekoordinator, brudepige, Best man etc. – og udnyt deres hjælp med det praktiske og huskeliste.

HER ER EN HUSKELISTE TIL JERES BRYLLUP

- UDBYG DEN UD FRA JERES SÆRLIGE ØNSKER 
  • Sæt tidspunktet for brylluppet
  • Bestil tid i kirke eller rådhus
  • Lav et bryllupsbudget
  • Skriv en gæsteliste
  • Bestil festlokale, hotel eller
  • Planlæg overnatning for gæsterne
  • Bestem bryllupsmenuen
  • Bestil bryllupskagen
  • Arranger serveringspersonale og hold møde med dem
  • Bestil en professionel bryllupsfotograf
  • Bestil band, DJ og underholdning
  • Bestil Limousine eller anden transportmiddel til brudeparret
  • Bestil tid hos frisør og tid til makeup og eventuelt negle
  • Køb brudekjole og brudesko
  • Køb smykker, lingeri og tilbehør
  • Køb eller lej tøj til brudgom
  • Bestil bryllupsrejse og vær opmærksom på behov for vaccinationer, visum og navneskift i pas
  • Afgør jeres efternavne
  • Udfyld og indsend en ægteskabserklæring
  • Aflevér prøvelsesattest til vielsesstedet
  • Køb vielsesringe
  • Lav invitationer og send dem ud
  • Lav en ønskeliste (brug fx en app eller ønskesedler på nettet)
  • Udpeg en gavekoordinator
  • Planlæg takkekort, bordkort, menukort og tylsposer med fuglefrø
  • Vælg forlover, hvis vielsen skal foregå i kirken
  • Vælg to vidner
  • Vælg brudepiger og brudesvende
  • Køb tøj til brudepiger og brudesvende
  • Vælg toastmaster
  • Lav en tidsplan for selve brylluppet
  • Bestil brudebuket, knaphulsblomster, borddekorationer etc.
  • Vælg eventuelt pynt til kirken
  • Forbered bryllupstale
  • Øv jer på brudevalsen – få måske undervisning på en danseskole
  • Vælg salmer, der skal synges i kirken
  • Gennemgå vielsesritualet med præsten
  • Lav en skudsikker bordplan
  • Køb morgengaver
  • Veksl penge til bryllupsrejsen
  • Pak tøj til bryllupsrejsen
  • Pak en taske med tøj, hvis I skal overnatte på hotel på bryllupsnatten
  • Afsend takkekort