1.17.2.7178
Skip to the content

Information til brugere af Fårups online booking og betaling:

Salgs- og leveringsbetingelser
I det nedenstående finder I nyttige informationer i forbindelse med brug af online booking af overnatning på Hotel Fårup. I kan blandt andet læse om, hvordan vi behandler jeres indtastede oplysninger, hvordan I modtager kvitteringen i forbindelse med et køb, og hvordan I skal forholde jer under opholdet og meget mere.

Vigtigt! Husk at kontrollere, at Fårup Sommerland har åbent på de dage I ønsker at besøge os. Især udenfor højsæsonen kan der være lukkedage - og Fårup Sommerland er ikke erstatningspligtige i disse tilfælde.

Betalingsbetingelser
Alle priser oplyst, på online bookingsystemet, er ligesom alle andre steder på hjemmesiden, oplyst i danske kroner inklusive moms og alle afgifter, med mindre andet er oplyst og klart fremgår i den pågældende situation.

Betaling foregår ved at benytte et af de godkendte betalingskort/kreditkort i online booking:
Dankort, Visa/Dankort, Mastercard DK, Mastercard VISA, VISA Electron & JBC. Der er pålagt gebyrsatser i henhold til PSD2 direktivet.
Beløbet fremgår af betalingssiden ved valg af kreditkort.
Rejsedokumenterne skal opbevares som tilgodehavende beviser.

Informationer om handel på internettet
I kan trygt handle på internettet gennem vores online bookingsystem. I er som forbrugere sikret i forhold til eventuel misbrug af kreditkort på nettet. Derfor er der ikke nogen selvrisiko ved misbrug af betalingskort på internettet. I kan læse mere om, hvordan I som forbrugere, skal forholde jer til betalinger på nettet på følgende hjemmeside:www.betaling.dk.

Ordrebekræftelse/kvittering
I vil få tilsendt en ordrebekræftelse/kvittering fra Hotel Fårup, hvoraf jeres køb fremgår. Ankomst- og afrejsetidspunkt oplyses i ordrebekræftelsen. Såfremt I ankommer senere end den bookede ankomstdag, skal dette aftales med Hotel Fårup. Sker dette ikke, kan Hotel Fårup annullere bookingen dagen efter den bookede ankomstdag. Hvis I af en eller anden grund ikke modtager jeres ordrebekræftelse/kvittering, og I ikke har modtaget en fejlmeddelelse fra systemet, så bedes I kontakte os på nedenstående adresse eller telefonnummer.

Fortrydelsesret
I henhold til Forbrugeraftaleloven kap. 4 § 17, stk. 2 gælder fortrydelsesretten ikke i forbindelse med indkvartering samt underholdningsbegivenhed. Derfor henvises til nedennævnte afbestillings-betingelser.

Afbestillingsbetingelser
Ved afbestilling mere end 30 dage før ankomst godtgøres hele pakkeprisen, dog med fradrag af kr. 300,- i administrationsgebyr. Beløbet opgøres og der fremsendes en bekræftelse herpå via den oplyste mailadresse.
Pengene vil blive overført elektronisk, til det kort der er betalt fra.

Ved afbestilling mellem 30 dage og 8 dage før ankomst, godtgøres 50 % af pakkeprisen. Beløbet opgøres og der fremsendes en bekræftelse herpå via den oplyste mailadresse.
Pengene vil blive overført elektronisk, til det kort der er betalt fra.

Ved afbestilling mindre end 8 dage før ankomst, sker der ingen godtgørelse.

Afbestillingsbeskyttelse
Afbestillingsbeskyttelse på 5% af overnatningsbeløbet skal bestilles og betales i forbindelse med booking af opholdet. Afbestillingsbeskyttelse træder i kraft ved afbestilling af opholdet pga. akut sygdom, ulykkestilfælde eller dødsfald, som rammer den person, der har bestilt opholdet, ægtefælle, børn, forældre eller søskende. (Lægeerklæring påkræves). Hele pakkeprisen tilbagebetales.

Ændring af bestilling
Hvis I ønsker at ændre jeres booking til en anden periode, kan det sagtens lade sig gør, dog senest 8 dage før jeres oprindelige ankomstdato, uden beregning. Dog hvis I flytter opholdet til en dyrere periode, betales differencen og hvis det flyttes til en billigere periode, får I det resterende tilbagebetalt.  

Registrering af oplysninger
Fårup registrerer navn, adresse, telefonnummer, e-mail samt andre oplysninger afgivet i forbindelse med købet i vores kundekartotek. Oplysningerne videregives ikke, men Fårup beholder registreringen i 5 år jf. Persondataloven.
Fårup anvender serverside cookies og en sikker forbindelse til at skabe sikkerheden om de oplysninger, som du afgiver på siden.
Ved betaling med kreditkort sker registreringen via en sikker server, hvor oplysningerne krypteres før de sendes over Internettet.

Reklamationsbehandling
Klager over produktet (ophold på Hotel Fårup) skal ske med det samme. Vi vil så vidt det er muligt forsøge at afhjælpe problemet med det samme.

Såfremt det ikke lykkes at opnå enighed omkring klagen vedr. opholdet på Hotel Fårup, kan der til enhver tid klages til Rejse-Ankenævnet, idet Fårup selvfølgelig er medlem af Rejsegarantifonden. Fårup følger altid afgørelsen fra Rejse-Ankenævnet.

Ét år efter modtagelsen af varen (opholdet) ophører retten til at klage i henhold til Købelovens §83, stk. 1, medmindre andet er aftalt.

Force majeure
Fårup Sommerland kan ikke gøres aftale- eller erstatningsansvarlig, når der optræder en begivenhed (force majeure), som er uden for Fårup Sommerlands kontrol.
Det er tilfældet ved bl.a. krig, trussel om krig, naturkatastrofe, atomkatastrofe, oprør, uroligheder, terroraktiviteter, trussel om terror, ugunstige vejrforhold, brand, importforbud, sundhedskriser, epidemier og lignende sygdomsudbrud, karantæner og isolationer påberåbt af nationale myndigheder.

Virksomhedsoplysninger
Fårup Sommerland A/S / Hotel Fårup
Pirupvejen 147
9492 Blokhus
Tlf.: +45 9888 1600
E-mail: booking@faarup.dk
Cvr.:3798 4515