FAQ - overnatning

Her på siden finder du svar på nogle af de hyppige stillede spørgsmål om overnatning - både når det gælder Hotel Fårup og øvrige overnatningssteder. 

 

FAQ - Hotel Fårup

Har du ikke modtaget din bekræftelse?

Hvis du ikke har modtaget din bekræftelse eller jeres billetter på opholdet pr. mail inden for to timer, så vær opmærksom på, at det måske er røget i uønsket/spam mail. Hvis du ikke kan finde det der, bedes du kontakte vores bookingafdeling på tlf.: +45 9673 9207, så er vi klar til at hjælpe jer.  

 

Kan jeg booke ophold uden billetter? (har fx fribilletter eller sæsonkort)

Der kan kun bookes overnatning på Hotel Fårup uden billetter, hvis I i forvejen har sæsonkort. Ved booking af overnatning med sæsonkort bedes I kontakte vores bookingafdeling på tlf.: +45 96 73 92 07. 

Ophold på Hotel Fårup kan ikke kombineres med andre typer billetter end dem, der sælges via hotellet.

 

Hvornår er der check ind og check ud?

Check ind på Hotel Fårup kan ske fra kl. 15.00 på ankomstdagen. I er selvfølgelig velkommen allerede fra kl. 10, hvor Fårup Sommerland åbner. Bagage kan opbevares på hotellet.

Check ud fra hotellet skal ske på afrejsedagen senest kl. 10.00. Bagage kan opbevares på hotellet.

 

Er der mulighed for bagageopbevaring?

Ja, der er mulighed for bagageopbevaring på hotellet i et aflåst kuffertrum. I skal blot henvende jer i receptionen.  

 

Er der parkering ved hotellet?

Det er gratis at parkere på Hotel Fårup - såvel som i parken. Ved hotellet er der også mulighed for at oplade sin el-bil. 

 

Er der handicapvenlige værelser på Hotel Fårup?

Ja, der er handicapvenlige værelser på hotellet. For øvrig information og booking af et handicapværelse bedes du ringe til vores bookingafdeling på tlf.: +45 9673 9207.

Der er ved Hotel Fårup let tilgængelighed for kørestolsbrugere. Der er elevator til 1. sal, og der er ubesværet tilgang til og fra p-pladsen samt parken.

Du finder alle relevante informationer om særlige forhold for handicappede her.

 

Kan jeg booke et allergivenligt værelse på Hotel Fårup?

Ja, det er muligt at booke et allergivenligt værelse på hotellet. Med et allergivenligt værelse sikrer vi en allergivenlig rengøring samt allergivenlige dyner og puder. Ved booking af et allergivenligt værelse, tillægges du et gebyr på kr. 350,- pr. ophold.

Hvis du ønsker at booke et allergivenligt værelse, bedes du kontakte vores bookingafdeling på tlf.: +45 96 73 92 07

  

Kan vi låne en weekendseng?

Når I booker til børn fra 0-2 år, stiller vi automatisk en weekendseng og et puslebord ind på jeres værelse. I kan booke weekendsengen hjemmefra, når I foretager den almindelige reservation. Denne service er gratis.

  

Hvornår er parken åben?

Du kan se parkens åbningstider ved at klikke her. Du skal være opmærksom på, at parken kan være lukket på nogle af hotellets åbningsdage.

 

Må vi medbringe vores hund på Hotel Fårup - og hvad koster det?

Jeres hund er mere end velkommen på Hotel Fårup. Det koster blot kr. 250,- i rengøringstillæg pr. ophold. Der er hundebar ved begge indgange til hotellet og rundt omkring hotellet finder du hundeposer til hundens efterladenskaber. Hunde må gerne være alene på værelset - dog ser vi helst, at den er med i parken i løbet af dagen. Det er ikke tilladt at efterlade hunden alene i bilen. Vi beder jer efterlade et mobilnummer i Receptionen, så vi kan kontakte jer hvis nødvendigt. Er der hund på værelset, når der skal gøres rent, bliver værelset ikke rengjort. Jeres hund må ikke medbringes i hotellets eller parken restauranter samt i vores Aquapark.

  

Må man ryge på hotellet?

Hotel Fårup er røgfrit. Hotellet har én rygezone, hvor det er tilladt at ryge. Rygereglerne gælder også for brugen af E-cigaretter. Det er ikke tilladt at ryge på altaner/terrasser, der hører til værelserne. 

 

Specielle ønsker 

I har mulighed for at tilføje ønsker under kommentarfeltet, når I booker ophold på hotellet, så som ”vi ønsker at bo på 1. sal” eller ”vi ønsker at bo ved siden af xx under vores ophold”.  Vi vil gøre alt, hvad vi kan for at opfylde det - vi har dog ikke mulighed for at garantere det. 

 

Familieværelser med connecting door

På Hotel Fårup har du mulighed for at booke familieværelser med connecting doors. Disse værelser er velegnet til de familier, der ønsker lidt bedre plads under opholdet. Vi tilbyder to standardværelser, der er forbundet med en dør imellem, hvilket giver betydeligt mere plads. Hvis du ønsker familieværelser med connecting door så skal du blot kontakte vores bookingafdeling på tlf. +45 96 73 92 07. 

 

FAQ - Øvrige overnatningssteder

 

Hvad gør jeg, hvis jeg gerne vil komme i morgen, og hvordan foregår betaling?

Da du ankommer med så kort varsel ringer du blot til vores bookingafdeling på tlf. +45 96 73 92 07. De vil være behjælpelig med at finde et overnatningssted tæt på Fårup Sommerland. Betaling sker online ved at benytte et af de godkendte betalingskort/kreditkort. Der medfølger et link, når du modtager bekræftelsen fra os på dit ophold.  

 

Kan jeg betale på andre måder end med betalingskort?

Vi accepterer ikke andre betalingsmetoder end betalingskort.

 

Kan jeg booke opholdet og vente med at betale? F.eks. betaling kontant ved ankomst eller ved indbetaling af girokort o.l..

Du kan ikke vente med at betale opholdet til ankomst, da betalingen er garantien, for at opholdet er bekræftet, overfor vores samarbejdspartnere.

 

Kan jeg booke ophold uden billetter? – har f.eks. fribilletter eller sæsonkort

Du kan godt booke et ophold uden billetter, hvis du i forvejen har billetter i form af gave, gavekort, sæsonkort, fribilletter osv. I tilfælde af, du ønsker at booke et ophold uden billetter ringer du blot til vores booking-afdeling på tlf. 96 73 92 07, og så vil de være dig behjælpelige med at gennemføre din booking.

 

Er det tilladt at vente og bruge billetterne på et senere tidspunkt?

Nej det er det ikke. De købte billetter skal benyttes i forbindelse med dit ophold.

1- og 2-dagsbilletter skal anvendes inden for opholdets varighed. Det vil sige, at du godt kan benytte dine billetter på ankomstdagen og afrejsedagen og selvfølgelig også dagene herimellem. Hvis du derimod har købt et ugekort, kan det anvendes 7 dage fra første besøg i Fårup Sommerland. 

 

Må vi godt tage i Fårup på ankomstdagen/afrejsedagen/hvilke dage skal vi tage i Fårup?

Ja, du kan godt benytte dine billetter på ankomstdagen og afrejsedagen, og selvfølgelig også dagene herimellem.

 

Må vi have hund med og koster det ekstra?

Om du må have hund med afhænger af, hvor du vil gerne bo. Hos nogle af vores samarbejdspartnere må du gerne medbringe hund uden betaling og andre imod betaling. Du kan se hvilke overnatningssteder, hvor du gerne må medbringe din hund, og om det koster ekstra, i beskrivelsen af overnatningsstedet. Når du medbringer hund, er det vigtigt, at du skriver/nævner det det i forbindelse med bekræftelsen af din booking.

 

Hvornår må vi ankomme og hvornår må vi senest ankomme?

Hvornår I tidligst må ankomme, og hvornår I seneste må ankomme afhænger meget af, hvilket overnatningssted I har valgt. Den tidligst mulige check-in tid fremgår i beskrivelsen af overnatningsstedet. Hvis I ankommer ud på aftenen, er det godt at skrive/nævne jeres cirka ankomsttidspunk i forbindelse med bookingen. Hvis jeres ankomsttidspunkt ændrer sig markant, er det en god ide altid at kontakte overnatningsstedet direkte og aftale check-in.

 

Er der dyner?

Sortimentet hos de forskellige overnatningssteder varierer meget. I beskrivelsen af dit valgte overnatningssted, kan du læse, hvad du skal medbringe og hvad der er i forvejen.

 

Hvordan bestiller jeg et ferieophold med afgang til Fårup Sommerland?

Alle ferieophold med entré til Fårup Sommerland, skal bookes igennem vores bookingportal eller ved at ringe til vores booking-afdeling på tlf. +45 96 73 92 07

 

Må 2-dagsbilletter bruges allerede før vi tjekker ind hos overnatningsstedet, eller på feriens sidste dag?

2-dagsbilletter skal anvendes inden for opholdets varighed. Det vil sige, at du godt kan benytte dine billetter på ankomstdagen og afrejsedagen, og selvfølgelig også dagene herimellem.