FAQ - overnatning

Her på siden har vi samlet nogle af de hyppige stillede spørgsmål om overnatning på Hotel Fårup såvel som på øvrige overnatningssteder. Herunder finder du: 

  • FAQ - Hotel Fårup 
  • FAQ - Øvrige overnatningssteder

 

FAQ - Hotel Fårup

 

Har du ikke modtaget din bekræftelse?

Hvis du ikke har modtaget din bekræftelse pr. mail inden for to timer, så vær opmærksom på, at den måske er havnet i uønsket/spam mail. Hvis du ikke kan finde den der, bedes du kontakte vores bookingafdeling på tlf.: +45 9673 9207, så er vi klar til at hjælpe dig.

 

Kan jeg booke ophold uden billetter? (fx fribilletter eller sæsonkort)

Der kan kun bookes overnatning på Hotel Fårup uden billetter til Fårup Sommerland, hvis I i forvejen har sæsonkort. Ved booking af overnatning med sæsonkort bedes I kontakte vores bookingafdeling på tlf.: +45 96 73 92 07.
Ophold på Hotel Fårup kan ikke kombineres med andre typer billetter end dem, der sælges via hotellet.

 

Hvornår er der check ind og check ud?

Check ind på Hotel Fårup kan ske fra kl. 15.00 på ankomstdagen. I er selvfølgelig velkommen allerede fra kl. 10, hvor Fårup Sommerland åbner. Der er mulighed for parkering udenfor hotellet. Derudover kan jeres bagage opbevares på hotellet.
Check ud fra hotellet skal ske på afrejsedagen senest kl. 10.00. Bagage kan opbevares på hotellet.

 

Er der mulighed for bagage-opbevaring?

Ja, der er mulighed for bagage-opbevaring på hotellet i et aflåst kuffertrum. I skal blot henvende jer i receptionen.

 

Er der parkering ved hotellet?

Det er gratis at parkere på Hotel Fårup - såvel som i parken. Ved hotellet er der også mulighed for at oplade sin el-bil.

 

Er der handicapvenlige værelser på Hotel Fårup?

Ja, der er handicapvenlige værelser på hotellet. For øvrig information og booking af et handicapværelse bedes du ringe til vores bookingafdeling på tlf.: +45 9673 9207.
På Hotel Fårup er der let tilgængelighed for kørestolbrugere. Der er elevator til 1. sal, og ubesværet tilgang til og fra p-pladsen samt parken.
Du finder alle relevante informationer om særlige forhold for handicappede her.

 

Kan jeg booke et allergivenligt værelse på Hotel Fårup?

Ja, det er muligt at booke et allergivenligt værelse på hotellet. Med et allergivenligt værelse sikrer vi en allergivenlig rengøring samt allergivenlige dyner og puder. Ved booking af et allergivenligt værelse, tillægges et gebyr på kr. 350,- pr. ophold.
Hvis du ønsker at booke et allergivenligt værelse, bedes du kontakte vores bookingafdeling på tlf.: +45 96 73 92 07

 

Hvornår er parken åben?

Du kan se parkens åbningstider ved at klikke her. Du skal være opmærksom på, at parken kan være lukket på nogle af hotellets åbningsdage.

 

Må vi medbringe vores hund på Hotel Fårup - og hvad koster det?

Jeres hund er mere end velkommen på Hotel Fårup. Det koster blot kr. 250,- i rengøringstillæg pr. ophold. Der er hundebar ved begge indgange til hotellet, og rundt omkring hotellet finder du hundeposer til hundens efterladenskaber. Hunde må gerne være alene på værelset - dog ser vi helst, at den er med i parken i løbet af dagen. Det er ikke tilladt at efterlade hunden alene i bilen. Vi beder jer efterlade et mobilnummer i receptionen, så vi kan kontakte jer hvis nødvendigt. Er der hund på værelset, når der skal gøres rent, bliver værelset ikke rengjort. Jeres hund må ikke medbringes i hotellets eller parken restauranter samt i vores Aquapark.

 

Må man ryge på hotellet?

Hotel Fårup er røgfrit. Hotellet har én rygezone, hvor det er tilladt at ryge. Rygereglerne gælder også for brugen af E-cigaretter. Det er ikke tilladt at ryge på altaner/terrasser, der hører til værelserne.

 

Familieværelser med connecting door

På Hotel Fårup har du mulighed for at booke familieværelser med connecting doors. Disse værelser er velegnet til de familier, der ønsker lidt bedre plads under opholdet. Vi tilbyder to standardværelser, der er forbundet med en dør imellem, hvilket giver betydeligt mere plads. Hvis du ønsker familieværelser med connecting door, skal du blot kontakte vores bookingafdeling på tlf. +45 96 73 92 07.

 

Kan vi spise frokost på Hotel Fårup?

Ja, Hotel Fårup tilbyder frokost hverdag fra kl. 12.00 – 15.00 i deres egen restaurant med udvalg af forskellige retter for både store og små ganer.

 

Kan vi spise aftensmad på Hotel Fårup?

Ja, Hotel Fårup tilbyder aftensmad hver aften i hotellets restaurantbuffet. Denne koster 199,- for voksne og 99,- for børn mellem 3-11 år. Børn mellem 0-2 år er gratis. Derudover er der mulighed for tilkøb af softice for 29,- pr. person.

 

Hvilke faciliteter tilbyder Hotel Fårup?

På hotellet tilbyder vi indendørs legerum, som henvender sig til børn i alderen 3-11 år. Derudover er der mulighed for at hele familien kan hygge sig med et af vores mange spil i hotel-loungen. Udendørs tilbydes en større legeplads og trampoliner, samt en fodboldbane, hvor hele familien kan duellere. Der er mulighed for at låne fodbold i hotellets reception.

 

Hvilke faciliteter har værelset på Hotel Fårup?

Alle værelser indeholder én dobbelt seng og én køjeseng, og med mulighed for én til to ekstra opredninger. Yderligere har værelserne en Safety boks, TV med 19 kanaler og hårtørrer. Der tilbydes desværre ikke et køleskab på værelserne.

 

Er det muligt at beholde sit værelse længere på afrejsedagen?

Ja, ved nogen tilfælde kan man forlænge sit ophold - dog mod et gebyr på 100,- pr. påbegyndt time efter kl. 10.00. Forhør dig i receptionen dagen før ud-check.

 

Kan man benytte sig af Fårup Sommerland efter parkens lukketid?

Af sikkerhedsmæssige årsager er det desværre ikke muligt at færdes i Fårup Sommerland efter lukketid.

 

Kan jeg få vasket mit tøj under mit ophold?

Det er muligt at få vasket og tørret tøj under sit ophold mod et gebyr på kr. 75,- pr. del. Henvend dig i hotellets reception, hvis dette ønskes.

 

Kan jeg betale med udenlandsk valuta på Hotel Fårup?

På Hotel Fårup tager vi imod følgende udenlandske sedler: Euro, norsk og svensk valuta. Har man brug for kontanter, er det muligt at hæve penge i Informationen i Fårup Sommerland.

 

Kan jeg leje håndklæder til Aqua Parken?

Ja, på Hotel Fårup tilbyder vi leje af håndklædepakker af kr. 35,- pr. pakke. Der opkræves et depositum på kr. 50,- som refunderes ved aflevering af håndklæderne på Hotel Fårup.

 

Hvilke faciliteter findes på hotellet for spædbørn?

Når vi ser, at der skal bo børn mellem 0-2 år, sættes der altid en barneseng og puslebord klart på værelset ved ankomst uden beregning. Ydermere tilbyder vi salg af sutter, sutteflasker og grød. Vi udlejer også babyalarmer og babybadekar. I skal blot henvende jer i hotellets reception ved ankomst eller under opholdet.

 

Specielle ønsker

I har mulighed for at tilføje ønsker under kommentarfeltet, når I booker ophold på hotellet, såsom ”vi ønsker at bo på 1. sal” eller ”vi ønsker at bo ved siden af xx under vores ophold”. Vi vil gøre alt, hvad vi kan for at opfylde jeres ønske - vi har dog ikke mulighed for at garantere det.

 

 

 

FAQ - Øvrige overnatningssteder 

 

Hvad gør jeg, hvis jeg gerne vil komme i morgen, og hvordan foregår betaling?

Da du ankommer med så kort varsel ringer du blot til vores bookingafdeling på tlf. +45 96 73 92 07. De vil være behjælpelig med at finde et overnatningssted tæt på Fårup Sommerland. Betaling sker online ved at benytte et af de godkendte betalingskort/kreditkort. Der medfølger et link, når du modtager bekræftelsen fra os på dit ophold.  

 

Kan jeg betale på andre måder end med betalingskort?

Vi accepterer ikke andre betalingsmetoder end betalingskort.

 

Kan jeg booke opholdet og vente med at betale? F.eks. betaling kontant ved ankomst eller ved indbetaling af girokort o.l..

Du kan ikke vente med at betale opholdet til ankomst, da betalingen er garantien, for at opholdet er bekræftet, overfor vores samarbejdspartnere.

 

Kan jeg booke ophold uden billetter? – har f.eks. fribilletter eller sæsonkort

Du kan godt booke et ophold uden billetter, hvis du i forvejen har billetter i form af gave, gavekort, sæsonkort, fribilletter osv. I tilfælde af, du ønsker at booke et ophold uden billetter ringer du blot til vores booking-afdeling på tlf. 96 73 92 07, og så vil de være dig behjælpelige med at gennemføre din booking.

 

Er det tilladt at vente og bruge billetterne på et senere tidspunkt?

Nej det er det ikke. De købte billetter skal benyttes i forbindelse med dit ophold.

1- og 2-dagsbilletter skal anvendes inden for opholdets varighed. Det vil sige, at du godt kan benytte dine billetter på ankomstdagen og afrejsedagen og selvfølgelig også dagene herimellem. Hvis du derimod har købt et ugekort, kan det anvendes 7 dage fra første besøg i Fårup Sommerland. 

 

Må vi godt tage i Fårup på ankomstdagen/afrejsedagen/hvilke dage skal vi tage i Fårup?

Ja, du kan godt benytte dine billetter på ankomstdagen og afrejsedagen, og selvfølgelig også dagene herimellem.

 

Må vi have hund med og koster det ekstra?

Om du må have hund med afhænger af, hvor du vil gerne bo. Hos nogle af vores samarbejdspartnere må du gerne medbringe hund uden betaling og andre imod betaling. Du kan se hvilke overnatningssteder, hvor du gerne må medbringe din hund, og om det koster ekstra, i beskrivelsen af overnatningsstedet. Når du medbringer hund, er det vigtigt, at du skriver/nævner det det i forbindelse med bekræftelsen af din booking.

 

Hvornår må vi ankomme og hvornår må vi senest ankomme?

Hvornår I tidligst må ankomme, og hvornår I seneste må ankomme afhænger meget af, hvilket overnatningssted I har valgt. Den tidligst mulige check-in tid fremgår i beskrivelsen af overnatningsstedet. Hvis I ankommer ud på aftenen, er det godt at skrive/nævne jeres cirka ankomsttidspunk i forbindelse med bookingen. Hvis jeres ankomsttidspunkt ændrer sig markant, er det en god ide altid at kontakte overnatningsstedet direkte og aftale check-in.

 

Er der dyner?

Sortimentet hos de forskellige overnatningssteder varierer meget. I beskrivelsen af dit valgte overnatningssted, kan du læse, hvad du skal medbringe og hvad der er i forvejen.

 

Hvordan bestiller jeg et ferieophold med afgang til Fårup Sommerland?

Alle ferieophold med entré til Fårup Sommerland, skal bookes igennem vores bookingportal eller ved at ringe til vores booking-afdeling på tlf. +45 96 73 92 07

 

Må 2-dagsbilletter bruges allerede før vi tjekker ind hos overnatningsstedet, eller på feriens sidste dag?

2-dagsbilletter skal anvendes inden for opholdets varighed. Det vil sige, at du godt kan benytte dine billetter på ankomstdagen og afrejsedagen, og selvfølgelig også dagene herimellem.